Мост Конфедерации соединяет между собой остров Принца Эдуарда и
канадскую провинцию Нью-Брансуик, расположенную на материковой части
страны. Открытый 31 мая 1997 года, он сразу же стал самым длинным мостом
в мире, возведённым над покрывающейся коркой льда водой.
Достигающий в длину тринадцати километров (включая подъездные пути), мост Конфедерации состоит из сорока четырёх пролётов, по двести пятьдесят метров каждый, и покоится на шестидесяти двух опорах.
Канадская достопримечательность достигает в ширину одиннадцати метров. Высота моста (по уровню моря) составляется сорок метров по бокам и шестьдесят – в центральной части, специально поднятой над водой для беспрепятственного прохода морских судов.
На строительство масштабного сооружения было потрачено чуть больше миллиарда канадских долларов. Чтобы вернуть вложенные в мост деньги, управляющая компания установила плату за быстрый (в течение двенадцати минут) и комфортный проезд с материка на остров и обратно. Интересно, что передвигаться по канадской достопримечательности можно только на автомобилях. Пешеходам и велосипедистам вход на мост запрещён. Они могут преодолеть его только на специальном автобусе.
При возведении моста Конфедерации строители постарались сделать всё для того, чтобы сохранить уникальную экосистему местности. Для этого они переносили выкапываемый грунт в другие места, где формировались новые ареалы обитания омаров. Впоследствии были проведены научные исследования, которые показали, что морские обитатели ведут привычную им жизнь, без потери своего численного состава.
------------------------------------
Konfederatsii Bridge connects among themselves Prince Edward Island and the Canadian province of New Brunswick located on the mainland of the country. Open on May 31, 1997, it at once became the longest bridge in the world built over the water crusting ice.
Reaching in length of thirteen kilometers (including access roads), Konfederatsii Bridge consists of forty four flights, on two hundred fifty meters everyone, and is based upon sixty two support.
The Canadian sight reaches in width of eleven meters. Bridge height (on sea level) is formed forty meters on each side and sixty – in the central part which is specially lifted over water for free pass of sea vessels.
Slightly more than one billion Canadian dollars was spent for construction of a large-scale construction. To return the money invested in the bridge, the management company established a payment for fast (within twelve minutes) and comfortable journey from the continent on the island and back. It is interesting that it is possible to move on the Canadian sight only on cars. The entrance on the bridge is forbidden pedestrians and cyclists. They can overcome it only by special bus.
At construction of Konfederatsii Bridge builders tried to make everything to keep a unique ecosystem of the district. For this purpose they transferred the dug-out soil to other places where new areas of dwelling of lobsters were formed. Subsequently scientific researches which showed were conducted that sea inhabitants conduct life habitual to them, without loss of the numerical structure.
Достигающий в длину тринадцати километров (включая подъездные пути), мост Конфедерации состоит из сорока четырёх пролётов, по двести пятьдесят метров каждый, и покоится на шестидесяти двух опорах.
Канадская достопримечательность достигает в ширину одиннадцати метров. Высота моста (по уровню моря) составляется сорок метров по бокам и шестьдесят – в центральной части, специально поднятой над водой для беспрепятственного прохода морских судов.
На строительство масштабного сооружения было потрачено чуть больше миллиарда канадских долларов. Чтобы вернуть вложенные в мост деньги, управляющая компания установила плату за быстрый (в течение двенадцати минут) и комфортный проезд с материка на остров и обратно. Интересно, что передвигаться по канадской достопримечательности можно только на автомобилях. Пешеходам и велосипедистам вход на мост запрещён. Они могут преодолеть его только на специальном автобусе.
При возведении моста Конфедерации строители постарались сделать всё для того, чтобы сохранить уникальную экосистему местности. Для этого они переносили выкапываемый грунт в другие места, где формировались новые ареалы обитания омаров. Впоследствии были проведены научные исследования, которые показали, что морские обитатели ведут привычную им жизнь, без потери своего численного состава.
------------------------------------
Konfederatsii Bridge connects among themselves Prince Edward Island and the Canadian province of New Brunswick located on the mainland of the country. Open on May 31, 1997, it at once became the longest bridge in the world built over the water crusting ice.
Reaching in length of thirteen kilometers (including access roads), Konfederatsii Bridge consists of forty four flights, on two hundred fifty meters everyone, and is based upon sixty two support.
The Canadian sight reaches in width of eleven meters. Bridge height (on sea level) is formed forty meters on each side and sixty – in the central part which is specially lifted over water for free pass of sea vessels.
Slightly more than one billion Canadian dollars was spent for construction of a large-scale construction. To return the money invested in the bridge, the management company established a payment for fast (within twelve minutes) and comfortable journey from the continent on the island and back. It is interesting that it is possible to move on the Canadian sight only on cars. The entrance on the bridge is forbidden pedestrians and cyclists. They can overcome it only by special bus.
At construction of Konfederatsii Bridge builders tried to make everything to keep a unique ecosystem of the district. For this purpose they transferred the dug-out soil to other places where new areas of dwelling of lobsters were formed. Subsequently scientific researches which showed were conducted that sea inhabitants conduct life habitual to them, without loss of the numerical structure.