Уникальная трёхкилометровая дорога, идущая вдоль скал Эль Чорро (El
Chorro) и расположенная на большом удалении от земли, была построена в
начале XX века в качестве пешеходного пути для рабочих, занятых на
строительстве плотины Конде дель Гвадалорсе (Conde del Guadalhorce).
В 1901 году, в андалусском ущелье, между водопадами Чорро и Гайтанехо началась установка бетонных плит на вмонтированные в скалы железнодорожные рельсы и костыли, а уже спустя четыре года по только что выстроенной дороге прошёл испанский король Альфонсо XIII, определив тем самым её название – Королевская тропа.
Королевская тропа (El Caminto Del Rey) активно использовалась до 1920-го года – времени окончания строительства плотны. После этого она была заброшена и стала постепенно разрушаться. Какие-то конструкции в ней были разобраны самими рабочими, какие-то обветшали с течением времени.
Сегодня Королевская тропа считается одним из самых опасных путей в мире. Расположенная на высоте ста метров над уровнем моря и достигающая в ширину не более метра бетонная дорога мало того, что не имеет перил, так ещё и периодически обрывается в пропасть. Официальный проход по ней закрыт, но это не останавливает многочисленных любителей острых ощущений.
Экстремально настроенные туристы пытаются преодолеть бетонный путь, страхуя себя с помощью специального снаряжения – фала с карабином, пристёгивающимся к стальным тросам.
Ряд смертельных случаев и всеобщий интерес к Королевской дороге заставили власти Андалузии заняться восстановлением бетонного пути. В ближайшее время El Caminto Del Rey планируется оснастить перилами и качественным освещением.
-------------------------------
The unique three-kilometer road going along El Chorro's (El Chorro) rocks and located at a great distance from the earth was built at the beginning of the XX century as a foot way for the workers occupied on construction of a dam of Condé del Gvadalorse (Conde del Guadalhorce).
In 1901, in the Andalusian gorge, between Chorro and Gaytanekho's falls installation of concrete plates on the railway rails and crutches which are built in to rocks began, and already four years later on just built road there passed the Spanish king Alphonso XIII, having determined by that its name – the Royal track.
The royal track (El Caminto Del Rey) was actively used till 1920th year – time of the end of construction are dense. After that it was thrown and began to collapse gradually. Some designs in it were sorted by workers, some decayed eventually.
Today the Royal track is considered one of the most dangerous ways in the world. The concrete road located at the height of hundred meters above sea level and reaching no more than a meter in width not only that has no handrail, so also periodically breaks in an abyss. Official pass on it is closed, but it doesn't stop numerous thrill-seekers.
Extremely adjusted tourists try to overcome a concrete way, insuring themselves by means of special equipment – a fal with the carbine which is fastened to steel cables.
A number of fatal cases and general interest in Korolevskaya Road forced the authorities of Andalusia to be engaged in restoration of a concrete way. Soon El Caminto Del Rey is planned to equip with a handrail and high-quality lighting.
В 1901 году, в андалусском ущелье, между водопадами Чорро и Гайтанехо началась установка бетонных плит на вмонтированные в скалы железнодорожные рельсы и костыли, а уже спустя четыре года по только что выстроенной дороге прошёл испанский король Альфонсо XIII, определив тем самым её название – Королевская тропа.
Королевская тропа (El Caminto Del Rey) активно использовалась до 1920-го года – времени окончания строительства плотны. После этого она была заброшена и стала постепенно разрушаться. Какие-то конструкции в ней были разобраны самими рабочими, какие-то обветшали с течением времени.
Сегодня Королевская тропа считается одним из самых опасных путей в мире. Расположенная на высоте ста метров над уровнем моря и достигающая в ширину не более метра бетонная дорога мало того, что не имеет перил, так ещё и периодически обрывается в пропасть. Официальный проход по ней закрыт, но это не останавливает многочисленных любителей острых ощущений.
Экстремально настроенные туристы пытаются преодолеть бетонный путь, страхуя себя с помощью специального снаряжения – фала с карабином, пристёгивающимся к стальным тросам.
Ряд смертельных случаев и всеобщий интерес к Королевской дороге заставили власти Андалузии заняться восстановлением бетонного пути. В ближайшее время El Caminto Del Rey планируется оснастить перилами и качественным освещением.
-------------------------------
The unique three-kilometer road going along El Chorro's (El Chorro) rocks and located at a great distance from the earth was built at the beginning of the XX century as a foot way for the workers occupied on construction of a dam of Condé del Gvadalorse (Conde del Guadalhorce).
In 1901, in the Andalusian gorge, between Chorro and Gaytanekho's falls installation of concrete plates on the railway rails and crutches which are built in to rocks began, and already four years later on just built road there passed the Spanish king Alphonso XIII, having determined by that its name – the Royal track.
The royal track (El Caminto Del Rey) was actively used till 1920th year – time of the end of construction are dense. After that it was thrown and began to collapse gradually. Some designs in it were sorted by workers, some decayed eventually.
Today the Royal track is considered one of the most dangerous ways in the world. The concrete road located at the height of hundred meters above sea level and reaching no more than a meter in width not only that has no handrail, so also periodically breaks in an abyss. Official pass on it is closed, but it doesn't stop numerous thrill-seekers.
Extremely adjusted tourists try to overcome a concrete way, insuring themselves by means of special equipment – a fal with the carbine which is fastened to steel cables.
A number of fatal cases and general interest in Korolevskaya Road forced the authorities of Andalusia to be engaged in restoration of a concrete way. Soon El Caminto Del Rey is planned to equip with a handrail and high-quality lighting.